ماشین سوار - جدیدترین اخبار ماشین های داخلی و خارجی

ماشین سوار - جدیدترین اخبار ماشین های داخلی و خارجی

اخبار ، اطلاعات و مشخصات فنی تمامی خودروهای داخلی و خارجی
ماشین سوار - جدیدترین اخبار ماشین های داخلی و خارجی

ماشین سوار - جدیدترین اخبار ماشین های داخلی و خارجی

اخبار ، اطلاعات و مشخصات فنی تمامی خودروهای داخلی و خارجی

غلبه بر خستگی در هنگام رانندگی

خوابیدن در هنگام رانندگی در یک لحظه اتفاق میفتد. برای یک لحظه پلک ها روی هم می روند و همان یک ثانیه کافیست تا حادثه ای مرگبار برای شما رخ دهد.


هنگامیکه در حال رانندگی احساس خستگی شدید می کنید، به وضعیت چشم های خود در آینه نگاه کنید. اگر توان باز نگه داشتن آنها را ندارید و آثار قرمزی را در چشمان خود مشاهده می کنید، بدانید که فرصت کمی برای جلوگیری از یک حادثه در اختیار دارید. زیرا هرچقدر هم که حرفه ای باشید، به علت فشار ناشی از رانندگی و نیز حرکت یکنواخت، در یک لحظه وضعیت بدن شما ثابت شده و مغز چنین فکر می کند که شما در وضعیت بی تحرکی و استراحت هستید. بنابراین ناخوداگاه و بدون اینکه متوجه شوید، به بستن چشم ها جهت وارد شدن به ..........

 

 


وضعیت استراحت کامل فرمان می دهد. این همان لحظه خطرناک و حادثه ساز است. اتومبیلی که با سرعت زیاد در حال حرکت است و بصورت مورب حرکت می کند. در چنین حالتی احتمال چپ کردن اتومبیل بشدت بالا می رود. زیرا به محض اولین برخورد و یا شنیدن صدای بوق اتومبیل های دیگر، راننده از حالت خواب آلودگی درآمده و حرکت ناگهانی انجام می دهد و در اثر این حرکت و چرخش سریع فرمان، اتومبیل به یکباره چپ می کند...

 

بهترین کار برای جلوگیری از این امر، استراحت کافی قبل از رانندگی است. شما هم صبح زود به محل کار می روید؟ آیا دیروقت به منزل بازمی گردید؟ به نظر شما حفظ سلامتی مهمتر از هرچیز دیگری در زندگی نیست؟

 

اگر در هر لحظه ای از رانندگی احساس خستگی می کنید، در محل پارک اضطراری پارک کرده و با آب سرد صورتتان را شستشو دهید. در صورت امکان حداقل برای 20 دقیقه بخوابید و استراحت کنید. این 20 دقیقه جبران کننده 2 ساعت از کمبود خواب شما در شب است.

به هر حال همراه داشتن یک همراه مطمئن در سفرهای جاده ای، به کاهش احتمال تصادف در اثر خواب آلودگی کمک می کند. پس همواره در مسیرهای طولانی از همراهی یک راننده مطمئن و هوشیار دریغ نکنید.


موسیقی غیر یکنواخت و نسبتاً تند در افزایش سطح هوشیاری شما تاثیر بسزایی دارد.سعی کنید حتماً از سری موسیقی های مورد علاقه خود در اتومبیل داشته باشید و به هنگام حرکت به آن گوش دهید.


نکته مهم: هیچگاه در هنگام رانندگی "فکر و خیال" نکنید. فکر کردن بیش از حد در حین رانندگی باعث خیره شدن چشم ها به جلو و کاهش تمرکز شما شده و قدرت واکنش و عکس العمل سریع را از شما می گیرد. بنابراین در هنگام رانندگی فقط و فقط به رانندگی تمرکز کنید و بس.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد