ماشین سوار - جدیدترین اخبار ماشین های داخلی و خارجی

ماشین سوار - جدیدترین اخبار ماشین های داخلی و خارجی

اخبار ، اطلاعات و مشخصات فنی تمامی خودروهای داخلی و خارجی
ماشین سوار - جدیدترین اخبار ماشین های داخلی و خارجی

ماشین سوار - جدیدترین اخبار ماشین های داخلی و خارجی

اخبار ، اطلاعات و مشخصات فنی تمامی خودروهای داخلی و خارجی

تجربه رانندگی با اوپل GT در استانبول تصاویر

تجربه رانندگی با اوپل GT


http://cdn.iranjib.ir/images/43x5i8j51o9l4mnxbxnq.jpg

  


در این آزمایش به آخرین مدل از اوپل GT در کشور ترکیه می‌پردازیم تا اگر به‌صورت گذرموقت در خیابان‌های کشورمان مشاهده کردید، کمی از آن آگاهی داشته باشید.  این خودرو در سال 1965 معرفی شد و نسل اول اوپل GT از سال 1968 وارد بازار شد اما بعد از 5 سال تولید آن متوقف شد تا اینکه پس از 34 سال وقفه در تولید، یکم فوریه سال 2006 از نمونه مفهومی آن در نمایشگاه‌های بین‌المللی پرده‌برداری کرد و با ظاهری به‌روز و مدرن دوباره به چرخه تولید بازگشت و سال 2007 نسل دوم آن روانه بازار شد. ناگفته نماند در کشور کره جنوبی خودرو اوپل GT را با نام دوو G2X و در کشورهای آمریکا و کانادا با برند Saturn  از خانواده جنرال موتورز و با نام SKY می‌شناسند. به نوعی می‌توان گفت خودرو فوق از افسانه آمریکایی شورولت کوروت الهام گرفته است اما در واقعیت با یکدیگر فاصله بسیار زیادی دارند.


قلب آمریکایی در جلد آلمانی

kdgwkc5q2dras9heu303.jpg

قلب خودرو اوپل GT یک پیشرانه 4 سیلندر خطی 2 لیتری (1998سی‌سی) توربو است که در وسط خودرو (پشت محور جلو) قرار گرفته و می‌تواند در دور موتور 5300 دور در دقیقه حداکثر قدرت 264 اسب بخار تولید کند. متغییر بودن فاز میل بادامک ها، تزریق مستقیم سوخت و توربو شارژر بودن این خودرو بسیار مهم است. از خصوصیت مهم توربو آن وجود دریچه الکترومغناطیسی است‌؛ مزیت این نوع دریچه بازتوانی هرچه بهتر قدرت است یعنی اگر در دور بالا پدال گاز را رها کنید فشار هوا را برای چند ثانیه نگه می‌دارد و دور موتور افت نمی‌کند تا در صورت نیاز فورا آن‌را به درون پیشرانه هدایت کند. توربو از دور موتور 1400 دور در دقیقه وارد مدار می‌شود و حداکثر فشار آن تا 1.38 بار خواهد بود. گیربکس این خودرو نمونه 1+5 سرعته دستی Aisin AR است که از سال 2007 تا 2010 ‌روی این خودرو نصب شده و می‌تواند با وزن 1406 کیلوگرم و همچنین محور عقب بودن آن‌، حداکثر گشتاور 353 نیوتن‌متر در دور موتور 2500 تا 5000 دور در دقیقه برای اوپل GT رقم بزند. طبق گفته‌های کمپانی سازنده، شتاب صفر تا 100 کیلومتر این خودرو برابر 5.7 ثانیه و حداکثر سرعت آن به 230 کیلومتر در ساعت خواهد رسید اما به نظرتان در واقعیت چه می‌شود؟!


واقعیت در وصف GT

jzf32s8hkooxntognqrd.jpg

در کاپوت به‌صورت کلاسیک و سنتی؛ برعکس باز می‌شود و این در عین زیبایی یک مزیت است زیرا اگر به هر دلیلی در کاپوت باز مانده باشد‌، با شروع حرکت در باز نمی‌شود که بخواهد به بدنه آسیب بزند. سطوح عضلانی اوپل GT یک نگاه فوق‌العاده پویا که شخصیت خاصی به آن بخشیده شده، نشان می‌دهد. طراح آمریکایی آن آقای Franz Van Holzhausen که امروز 48 سال دارد، آن زمان نگاهی متفاوت داشته و بیشتر از کوروت الهام گرفته است‌. طراحان پیکربندی این خودرو را با سبک کلاسیک و مدرن ترکیب کرده‌اند و مرکز ثقل پایین‌، توزیع وزن 51/49 (جلو‌، عقب) با فاصله دو محور 2415 میلی‌متری و سیستم تعلیق‌ جناغی دوبل در هر چهار چرخ توانسته‌اند تعادل و پایداری بسیار خوبی برای آنفراهم اورند‌. قوس رو به پایین دماغه‌، چراغ‌های جلو با لبه‌های بالا کشیده و تیغه مشکی رنگی زیر در کاپوت که حامل نام GT است‌، اخم یک آمریکاییِ دورگه را فریاد می زند. هود طویل روی در کاپوت و آبشش روی گلگیرهای جلو نوعی نقش و نگار متفکرانه برای خشن‌کردن ظاهر آن است‌. برای از بین بردن یکنواختی به‌جای سقف یک تکه‌، از سقف پارچه‌ای استفاده کردند و این‌کار کمک می‌کند جفت سرنشین این خودرو از هوای بیرون کاملا لذت ببرند و به کمک ارتفاع شیشه جلو به نسبت عمق صندلی‌ها و بادشکن‌، در سرعت متوسط 100 کیلومتر بر ساعت نیز فرم موهایشان به‌هم نخورد‌. ورودی هوای لانه زنبوری وسط سپر جلو و خروجی‌های تعبیه‌شده با قوس‌های قسمت پشت صندلی (روی در صندوق) باعث شده آیرودینامیک خودرو در سرعت بالا افزایش یابد‌. از کنار؛ رینگ‌های 5 پره‌ای 18 اینچی کرومی را می‌بینیم که با وجود زیبایی بسیار در صورت مشکی رنگ بودن جلوه بسیار بهتری در کنار رنگ مشکی خودرو داشت.

از پشت خودرو اگزوز‌های دوقلوی دو‌طرف سپر بیشتر به چشم می‌آیند. گازهای خروجی اتاق احتراق پس از عبور از مسیر اگزوز به منبع تنومندی برای کاهش آلایندگی زیست محیطی و صوتی و سپس به لوله‌های خروجی راه پیدا می‌کند که این ترکیب در نها موجب می شود پیشرانه 2 لیتری صدایی معادل یک ماسل آمریکایی تولید کند. با طول 4100 میلی‌متری به نظر زیاد فضای آزاد ندارد که البته با ارائه صندوق باری به  حجم 141 لیتر این گفته را در عمل نیز ثابت کرده است.


طراحی ساده اما کلیدی

04q9kpcxg6ttt1r6j8a.jpg


کابین اوپل GT با وجود فرمان نیمه‌اسپرت‌، صندلی‌های چرم برش خورده و کلید های دایره‌ای‌شکل نقره‌ای روی داشبورد به‌علاوه جاسازی دکمه‌ها از نظر ارگونومی امتیاز متوسط می‌گیرد‌. سر‌دنده کروم براق آن همخوانی محدودی با طرح داخل دارد و کمبود دکمه در GT کار راننده را آسان کرده اما سادگی زیاد خوب نیست. فرمان با 10 دکمه تنظیم‌کننده سیستم صوتی، بلوتوث و کروز کنترل ظرافت را فدای تکنولوژی کرده و هنوز برای بهتر شدن جا دارد. تکنولوژی‌های این خودرو همچون پاور ویندوز، آینه‌های برقی و کروز کنترل برای یک خودرو دو‌نفره اسپرت کافی است و برای ایمنی سرنشینان به‌جز جانمایی نوارهای فولادی در دو‌طرف بدنه‌، 2 کیسه هوا تعبیه شده است. سیستم صوتی این خودرو از 6 بلندگو تشکیل شده تا هیجان را به سرنشینان القا کنند. ترمزهای این خودرو 4‌چرخ ضدقفل هستند و تکنولوژی هایESP (کنترل الکترونیکی پایداری) و TC (کنترل کشش) برای مهار‌کردن این خودرو در زمان‌های حساس وارد عمل می‌شوند؛ البته با فشردن دکمه ESP در وسط داشبورد می توان هر دو سیستم TC و ESP را از مدار خارج کرد تا انجام حرکات نمایشی ممکن شود. از نظر شرکت‌های بیمه اوپل GT جزء خودروهای ایمن است و همچنین برای تأمین قطعات از هر نظر مشکلی وجود ندارد.


خشونت زیر پوستی


43x5i8j51o9l4mnxbxnq.jpg


در شهر استانبول با وجود خودروهای لوکس و اسپرت آنچنانی‌، خودروهایی از این قبیل آنچنان قدرت خودنمایی ندارند اما جزو خودروهای اسپرت خوش‌قیمت قرار می‌گیرند. خودروهای از این سبک به منظور انتقال بیشترین میزان لذت به راننده باید مجهز به گیربکس دستی مجهز باشند اما تصور کنید در ترافیک‌ شهر استانبول که چندین برابر تهران است، سواری با این خودرو چه پاهای خستگی‌ناپذیری می‌خواهد.

تکان‌های نیمه‌خشک سیستم تعلیق چهارچرخ مستقل و ارتفاع کم خودرو با سطح زمین کمی روند رانندگی را مشکل می‌کرد اما طعم شیرین سواری با آن خستگی را از تنمان بیرون می‌کرد. با عرض 1813 میلی‌متری و به دلیل لبه برآمده طرفین کاپوت کنترل خودرو و دید خوب برای ارتقای سطح کیفی مانوردهی یا پارک‌کردن بسیار کارآمد بود. شتابگیری با این خودرو به دلیل تاخیر توربو در ورود به مدار به آرامی انجام می شود. هوای خنک بهاری در شهر استانبول، سقف باز و یک پیشرانه 2 لیتری توربو آماده برای تست شتاب است. در دنده یک و آغاز حرکت، ضمن لغز محور عقب بی‌وقفه پیش می‌رفت و در سرعت 40 کیلومتر دور موتور به 6400 رسید و وارد دنده 2 شدیم، همان طور که دور موتور سریع بالا می‌رفت عقربه کیلومتر ‌شمار به سرعت 94 کیلومتر بر ساعت رسید و نوبت دنده 3 شد و بلافاصله در دور موتور 4600، سرعت به 100 کیلومتر بر ساعت رسید در حالی که تمام این اتفاق‌ها تنها در 6 ثانیه اتفاق افتاد.


ie0fd95cfzobzkar5e1d.jpg
 

آخرین نتیجه آزمایش این خودرو، سواری تحسین‌برانگیز اما تقریبا خشک به علاوه شتاب خیلی خوب و خوش دست بودن مطمئنا راننده را کاملا راضی نگه می‌دارد. ظاهر متفاوت، استهلاک منطقی و ایمنی مناسب نظر خیلی‌ها را به عنوان یک گزینه بلقوه به خود جلب می کند. هر وقت دلتان خواست می‌توانید دودشدن لاستیک‌ها را تنها با فشردن پدال گاز به‌راحتی مشاهده کنید یا سر هر بریدگی عقب خودرو را بازی دهید و حتی در خیابان‌ها هرچقدر عشقتان می‌کشد گاز دهید. با حجم 45 لیتری مخزن سوخت اوپل GT و موتور 2 لیتری توربو مصرف شهری آن برابر 13 لیتر و مصرف جاده‌ای آن برابر 6.9 لیتر است و به نظر ما خرید این خودرو با قیمت تقریبی 85‌ میلیون تومان خالی از دود نیست و می‌توان از سواری با آن لذت برد. 

3m452bcdhz1l1lphalj.jpg

نظرات 8 + ارسال نظر

ممنون از توضیحات خوبتون

تصفیه فاضلاب چهارشنبه 9 آبان 1397 ساعت 18:09 https://raymongroup.ir

خیلی جذاب

باسلام و خدا قوت به شما مدیریت محترم سایت و همکاران عزیزتان


خیلی خوب و قشنگ بود


برایتان موفقیت روز افزون از پروردگار یکتا آرزومندم!

تمدن تصفیه پنج‌شنبه 5 بهمن 1396 ساعت 12:38 http://www.tamadon-tasfie.com

بی نظیره

دانلود آهنگ جدید شنبه 4 شهریور 1396 ساعت 18:20 http://nexvan.com/

سلام مطالب خوبی دارید

علی رضا سه‌شنبه 17 اسفند 1395 ساعت 09:13 http://socialbook.ir

خیلی خوشگله

اموزش طراحی سایت پنج‌شنبه 11 شهریور 1395 ساعت 07:52 http://academyit.net

عالی بود
مرسی

shayanrad چهارشنبه 10 شهریور 1395 ساعت 14:23 http://ba-charter.com/

بسیار زیبا لطفا از سایت ما هم دیدن کنید: www.ba-charter.ir

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد