ماشین سوار - جدیدترین اخبار ماشین های داخلی و خارجی

ماشین سوار - جدیدترین اخبار ماشین های داخلی و خارجی

اخبار ، اطلاعات و مشخصات فنی تمامی خودروهای داخلی و خارجی
ماشین سوار - جدیدترین اخبار ماشین های داخلی و خارجی

ماشین سوار - جدیدترین اخبار ماشین های داخلی و خارجی

اخبار ، اطلاعات و مشخصات فنی تمامی خودروهای داخلی و خارجی

بهترین 10 خودرو تاریخ

10 خودرو استثنائی تاریخ

رفتن به نمایشگاه اتومبیل هم تجربه خوبی است. با توجه به جیب‌تان با چند ماشین دور می‌زنید، با فروشنده چانه می‌زنید، دست آخر هم به صندلی یک ماشین پنج درب جمع و جور تکیه می‌زنید، چون "می‌ارزد"، ولی تمام مدت چشم‌تان دنبال بی ام و قرمز رنگی است که گوشه نمایشگاه جا خوش کرده است. حال بیایید برای چند لحظه واقعیت را وارونه کنیم. فرض کنید قیمت اصلاً مطرح نیست. شما هم وقت کافی دارید و مالکان خودروهای آن چنانی پیش‌تان می‌آیند و با خواهش و تمنا از شما می‌خواهند ماشین‌شان را بخرید. به دنیای مالکان خودروهای منحصر به فرد خوش آمدید. جالب به نظر می‌رسد، این طور نیست؟ خب، به همین علت است که تصمیم به بررسی 10 خودرو استثنائی گرفته‌ایم. در این مقاله، فقط بر روی خودروهایی تمرکز کرده‌ایم که در 10 تا 15 سال اخیر ساخته شده‌اند، و خودورهای کانسپت و سفارشی مورد بررسی قرار نگرفته‌اند. با این تفاسیر، با این که خودروهایی نظیر فراری Pininfarina P 4/5 و بوگاتی آتلانتیک 1936 هم، واقعاً خاص و استثنایی هستند ولی آن ها را در فهرست ما نخواهید دید. در عوض خودروهایی خواهید دید که کاپوت شیشه‌ای دارند، سرعت‌شان زیاد است و یا یک بیت شعر ناب روی‌شان حک شده است. این خودروها از نظر قیمت، میزان تولید محدود یا سفارش های مشتری هم، نادر و استثنائی هستند. وقتی قیمت مطرح نباشد، خودروها بیشتر گلچین می‌شوند، و چیزهایی مثل زنوو ST1 انتخاب می‌شوند. 

 

10- فیات Prima Edizione 500

10 خودرو استثنائی تاریخ

در همایش سالانه کلوپ Fiat-Lancia Unlimited که در سال 2010 برگزار شد، هواداران آمریکایی فیات پاداش خودشان را گرفتند. به کسانی که در این همایش شرکت کرده بودند این فرصت داده شد که یکی از 500 خودرو فیات 500s را که برای اولین بار وارد بازار آمریکا شده بود، سفارش بدهند. کمپانی فیات به مطبوعات گفت که این پیشنهاد خاص، راهی بود که شرکت از مشتریان وفادار فیات در آمریکای شمالی که بار زنده نگه‌ داشتن این برند بر دوش آن ها بود، قدردانی کند. فقط 500 دستگاه فیات Prima Edizione فروخته خواهد شد، آن هم فقط به مشتریانی که در ایالات متحده زندگی می‌کنند. این مشتریان خوش شانس می‌توانند رنگ های قرمز، سفید یا خاکستری را برای خودرو جدیدشان انتخاب کنند. این خودرو از یک موتور چهار سیلندر 1.4 لیتری بهره می‌برد که به سیستم انحصاری مولتی ایر (multi-air) مجهز است. این سیستم می‌تواند قدرت موتور را ده درصد افزایش و مصرف سوخت را ده درصد کاهش بدهد. همه این 500 دستگاه فیات یک شماره سریال و یک آرم منحصر به فرد دارند تا همه بفهمند شما سوار یک خودرو استثنائی شده‌اید. البته می‌توانید با پرداخت 500 دلار در لیست انتظار بمانید تا اگر کسی انصراف داد، شما به جای او فیات بخرید. اگر هم آمریکایی نیستید، می‎توانید شانس‌تان را برای مدل های دیگر امتحان کنید.....

بقیه ماشین ها در ادامه مطلب......

  

 

9- مرسدس بنز A-Class E-cell

10 خودرو استثنائی تاریخ

مرسدس بنز A-Class E-cell نه تنها به تعداد محدود، بلکه در منطقه‌ای محدود هم عرضه می‌شود. فقط 500 دستگاه از این خودرو الکتریکی و آن هم به "مشتریان منتخب" فروخته خواهد شد. مشتریان هم از چند کشور اروپایی و عمدتاً از آلمان، فرانسه و هلند انتخاب خواهند شد. اگر جای دیگری زندگی می‌کنید، شانسی نخواهید داشت. این خودرو پنج درب و پنج نفره که مبتنی بر استاندارد هاچ بک  A-Class است، ظاهر یک خودرو منحصر به فرد را ندارد ولی نگذارید ظاهر ون مانند آن گولتان بزند. برخلاف سایر خودروهای الکتریکی که باتری حجیم آن ها اغلب عملکرد را پایین می‌آورد، کمپانی مرسدس بنز مدعی است محل مناسب قرارگیری دو باتری لیتیوم- یونی E-Cell، چالاکی خودرو و لذت رانندگی را بالا می‌برد. روی جاده هم عملکرد خوبی دارد. این خودرو با یک بار شارژ می‌تواند بیش از 200 کیلومتر بپیماید و به حداکثر سرعت 150 کیلومتر بر ساعت برسد. برای یک مینی ون بد نیست. یک مدل الکتریکی دیگر به اسم مرسدس بنز  B-Class F-Cell نیز، به تعداد محدودی از مشتریان ساکن کالیفرنیای جنوبی فروخته خواهد شد؛ ولی مشتریان مجبورند ابتدا یک پرسشنامه که روی وب سایت شرکت قرار دارد را پر کنند.

 

8- جگوار XKR 75

10 خودرو استثنائی تاریخ

بسیاری افراد برای جشن تولدشان فقط یک کیک دارند و چند شمع تا آن ها را فوت کنند. ولی جگوار این طور نیست. وقتی هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس این شرکت معظم خودروسازی از راه رسید، مدیران آن تصمیم گرفتند نسخه خاصی از XKR را به بازار عرضه کنند. نتیجه این تصمیم، تولید XKR 75 بود که همه استانداردهای XKR را دارد به علاوه تجهیزاتی بیشتر. این خودرو را این طور تعریف کرده‌اند : "یک خودرو مسافرتی بزرگ با قلب و روح یک خودرو اسپرت". XKR جدید که فقط 75 دستگاه از آن تولید می‌شود فقط در شش کشور به فروش خواهد رسید که عبارتند از: آلمان، فرانسه، ایتالیا، هلند، بلژیک، و انگلستان. قیمت XKR75، حدود 133,565 دلار است (10,000 دلار گرانتر از XKR استاندارد) و از هندلینگ و سیستم تعلیق جدید و قدرت موتور و گشتاور بالاتری برخوردار است و سر و صداها نیز رفع شده‌اند. حاصل کار، یک خودرو سریع‌تر، قوی‌تر و چالاک‌تر است. خودرو جدید صفر تا صد در خور توجهی دارد که برابر است با 4.4 ثانیه. حداکثر سرعت آن هم به صورت الکتریکی به سرعت 280 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. این خودرو که به مناسبت سالگرد تأسیس شرکت تولید می‌شود، به رنگ خاکستری است ولی کمپانی جگوار به کسانی که خاص بودن بیشتری می‌خواهند، یک طرح گرافیکی خاص روی بدنه ارائه می‌کند که باعث می‌شود طول خودرو بیشتر به نظر برسد. در طراحی داخلی نیز، تزیینات چرم و جیر عالی مشاهده خواهید کرد. همه این ها را روی هم بگذارید تا خاص‌ترین و مهیج‌ترین جگواری که تا به حال ساخته شده است را بینید.

 

7- لکسوس LFA

10 خودرو استثنائی تاریخ

شاید کمپانی تویوتا بیشتر به این شناخته شده است که خودروهای سریع می‌سازد تا خودروهای لوکس، ولی با ارائه لکسوس LFA، خودروساز ژاپنی امیدوار است این باور را تغییر بدهد. این کمپانی خودروسازی 500 دستگاه سوپرخودرو دو نفره را به مشتریانی ارائه می‌کند که حسن سابقه آن ها به تأیید برسد. لکسوس LFA مجهز به یک موتور 10 سیلندر 4.8 لیتری است که حداکثر سرعت آن به 325 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و تولید آن از دسامبر 2010 شروع شده است. همه خودروها دست ساز هستند، یعنی موتور به صورت دستی و توسط یک مهندس، سوار و هر ماه فقط 20 دستگاه از آن تولید می‌شود. هرکسی که 375,000 دلار پول نقد داشته باشد، نمی‌تواند وارد نمایشگاه لکسوس بشود و یک دستگاه لکسوس LFA خریداری کند. این خودرو فقط به کسانی فروخته می‌شود که برخی شرایط سختگیرانه را داشته باشند. از میان این شرایط می‌توان موقعیت جغرافیایی خریداران، سایر ماشین هایی که داشته‌اند و این که چه وقت و در چه محدوده‌ای رانندگی می‌کنند را نام برد. یکی از مدیران لکسوس در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال چنین گفته است : "صاحب لکسوس LFA باید به جاده های درست و حسابی برود و جلو رستوران های با کلاس توقف کند، نه این که فقط در پارکینگ بماند". اگر شما هم از آن دست آدم ها هستید که پول‌تان از پارو بالا می‍‌رود، پاداش‌تان را خواهید گرفت. لکسوس LFA با تزیینات داخلی چرم و چوب، نمایشگر LED و صندلی های چرمی و برقی عرضه می‌شود که در هشت جهت قابل تنظیم هستند. نصب سیستم صوتی Mark Levinson Premium با صدای فراگیر هم، خرج اضافی روی دست‌تان می‌گذارد.

 

6- Tramontana

10 خودرو استثنائی تاریخ

برای این که دستتان به این سوپرخودرو برسد، لازم نیست خوش شانس یا دارای حسن سابقه باشید، فقط باید صبور باشید. حداقل هشت ماه باید در لیست انتظار بمانید تا نوبت به شما برسد. فقط در این صورت است که می‌توانید وارد کابین این خودرو مسابقه‌ای فرمول یک بشوید که نیم خودرو و نیم هواپیمای شکاری است. بنا به گفته وب سایت کمپانی سازنده، Tramontana خودرویی به شدت مسابقه‌ای است ولی با این حال مجوز حضور در خیابان را هم دارد. این خودرو تنها خودرویی است که پاسخگوی نیاز، احساس و هیجان است.  هیجان را که به طور قطع برآورده می‌کند. این هیولای آیرودینامیک مجهز به یک موتور 12 سیلندر V60 Biturbo است که می‌تواند ظرف 3.6 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسد. این موتور 720 اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند و سرعت آن به 325 کیلومتر بر ساعت بالغ می‌شود. البته این سرعت به صورت الکتریکی محدود شده است. قیمت 700,000 دلاری هم، تعداد مشتری ها را محدود می‌کند. خودرو Tramontana در هر سال فقط برای 12 مشتری و به صورت سفارشی تولید می‌شود. امید است که همه مشتری ها به شعر و شاعری علاقه داشته باشند چون علاوه بر این که روی هر  Tramontana یک شماره سریال نوشته شده، یک بیت شعر ناب نیز به صورت انحصاری برای هر مشتری حک شده است. آدم های خاص خودروهای خاص می‌خرند. شرکت ها گاهی اوقات حسن سابقه شما را بررسی می‌کنند. این موارد گاهی شامل تاریخچه خودروهایی که قبلاً داشته‌اید و نحوه تسویه حساب‌تان می‌شود. ولی ظاهراً گاهی اوقات این ها هم کفایت نمی‌کند. مدیر فروش کمپانی بوگاتی به مجله Forbes گفته است که خریداران بوگاتی افرادی هستند که "زیرساخت ها را فراهم کرده‌اند، شرکت هایی تأسیس کرده‌اند، اجناسی تهیه کرده و فروخته‌اند... و شور و حال درست کردن کلکسیون خودرو را دارند". خب، با این حرف ها بهتر است به ماشین خودتان بچسبید.

 

5- لامبورگینی Reventon

10 خودرو استثنائی تاریخ

لامبورگینی Reventon هم خودرو دیگری است که از هواپیمای شکاری الهام گرفته است. این خودرو که هم اکنون در خط تولید قرار دارد، یکی از گران قیمت‌ترین خودروهایی است که مجوز حضور در خیابان را دارد. ولی تنها قیمت بالا و 1.56 میلیون دلاری این خودرو نیست که آن را از دسترس افراد بسیاری دور می‌کند. فقط 15 دستگاه از این خودور تولید خواهد شد و پیش از این که فروش آن به طور رسمی آغاز بشود، تعدادی از آن ها به فروش رسیده‌ است. دو سال پیش هم که فقط 20 دستگاه از این خودرو تولید شد، همه 20 دستگاه پیش از این که فروش رسمی شروع بشود فروخته شده بودند. لامبورگینی Reventon که اسم آن برگرفته از اسم Don Rodriguez، گاوباز معروف، است یکی از قویترین ها در ناوگان لامبورگینی به شمار می‌رود. با این که بسیاری از مالکان این خودرو از آن در پارکینگ نگهداری می‌کنند ولی طرح آیرودینامیکی این خودرو برای کار است نه برای دکور. این خودرو به یک موتور 12 سیلندر مجهز است که 650 اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند و سرعت آن ظرف 3.4 ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت آن هم 330 کیلومتر بر ساعت است. این خودرو مجهز به یک اندازه‌گیر نیروی گرانش است که نیروها را هنگام شتاب‌گیری، ترمز کردن و پارک کردن اندازه‌گیری می‌کند. این خودرو با کاپوت شیشه‌ای، درپوش باک تمام آلومینیومی و نمایشگر پیشرفته LED، واقعاً خاص و منحصر به فرد است.

 

4- زنوو ST1

10 خودرو استثنائی تاریخ

اگر خودروهای دانمارکی را می‌پسندید، مطمئنا از زنوو ST1 خوشتان می‌آید. کمپانی زنوو این سوپر خودرو دست‌ساز را طوری طراحی کرده است که برای گشت و گذارهای درون شهری مناسب باشد. همه چیز آن از پنل های فیبرکربنی و سبک وزن بدنه گرفته تا موتور هشت سیلندر 1041 اسب‌بخاری آن، به طور کامل در دانمارک ساخته شده است. زنوو ST1 که فقط به مشتریان "خاص" فروخته می‌شود و خرید آن هم 1.2 میلیون دلار آب می‌خورد، می‌تواند ظرف 3 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن 375 کیلومتر بر ساعت است. موتور 7 لیتری مجهز به توربوشارژر دوگانه این خودرو از بوگاتی ویرون  که رکورد دار جهانی است هم، قویتر است و می‌تواند هم با بنزین کار بکند و هم با اتانول.

 

3- بوگاتی ویرون Pur Sang

10 خودرو استثنائی تاریخ


این خودرو با مدل های نادر و خاصی که عرضه می‌کند، چکیده خاص بودن است. شاید بتوان گفت Pur Sang یکی از منحصر به فردترین نسخه‌های بوگاتی ویرون است؛ چرا که عرضه آن محدود است و ظرف کمتر از 24 ساعت، پنج عدد از آن به فروش رسیده است. اگر شما جزو مشتریان منتخبی نیستید که از آن ها دعوت به عمل آمده در اولین رونمایی از این خودرو شرکت کنند، شاید فرصت دیگری پیش نیاید. بوگاتی ویرون Pur Sang که یکی از گران‌ترین و قویترین سوپرخودورهاست، به سرعتی دست پیدا می‌کند که اگر به خاطر طراحی آیرودینامیکش نبود، می‌توانست آن را از روی سطح زمین بلند بکند. موتور 16 سیلندر 8 لیتری این خودرو، 1001 اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند و سرعت این خودرو سبک وزن را ظرف 2.5 ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. این در حالی است که سیستم ترمز هوشمند آن حتی از این هم سریع‌تر عمل می‌کند. فقط 2.3 ثانیه طول می‌کشد تا این خودرو با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به حالت توقف کامل در بیاید. 

 

2- پاگانی زوندا Cinque

10 خودرو استثنائی تاریخ


اگر خودرویی وجود داشته باشد که بتواند به جایگاه رفیع بوگاتی ویرون دست پیدا کند، آن خودرو پاگانی زوندا است. اولین خودرو زوندا یعنی زوندا C12 در سال 1999 تولید شد و طی یک دهه بعد، کمتر از 120 دستگاه از آن ساخته شد. مقررات تجاری خاص مانع فروش آن در ایالات متحده می‌شود. از تنها نسخه‌ زوندا R که رانندگی با آن در خیابان مجاز است ، یعنی رودستر Cinque، فقط پنج دستگاه تولید شده است و همگی آن ها پیش از این که به خط تولید برسند، فروخته شده بودند. اسم این خودرو برگرفته از یک تندباد آرژانتینی است. صفر تا صد آن 3.4 ثانیه و حداکثر سرعت آن 249 کیلومتر بر ساعت است که این زوندای خاص را برازنده نامش می‌کند. این سرعت از یک موتور 12 سیلندر خورجینی سرچشمه می‌گیرد که متخصصان بخش AMG کمپانی مرسدس بنز آن را طراحی کرده‌اند. اگرچه پنج مالک خوش شانس این رودستر باید 1.8 میلیون دلار پیاده بشوند تا بتوانند روی صندلی فیبرکربنی و چرمی آن تکیه بزنند، ولی زوندا Cinque واقعاً یک سرمایه ماندگار است. از آن جایی که قیمت زوندای کارکرده روز به روز بالاتر می‌رود، بسیاری از ماشین‌بازهای پولدار دست از گزینه های سنتی‌شان برداشته و به مدل های مختلف زوندا رو آورده‌اند. اگرچه شما هیچ وقت نمی‌توانید پشت فرمان یک سوپر خودرو یک میلیون دلاری مثل پاگانی زوندا Cinque بنشینید، ولی مجسم که می‌توانید بکنید. به لطف بازی ویدئویی محبوب Gran Turismo که شبیه ساز مسابقات اتومبیل‌رانی است، بیش از 10 میلیون نفر می‌توانند ادعا بکنند رانندگی در پیست با خودروهایی استثنایی نظیر بوگاتی ویرون چه احساسی دارد. بازی Gran Turismo 5.0 که اواخر سال 2010 به بازار آمد، بیش از 800 خودرو منحصر به فرد در چنته دارد، از جمله بوگاتی ویرون، مک لارن F1 و لامبورگینی مورسیه لاگو.

 

1- کوئینگزگ Trevita

10 خودرو استثنائی تاریخ


تصور کنید ماشینی زیر پایتان است که فقط دو نفر دیگر در دنیا مالک آن هستند. این همان حسی است که صاحبان کوئینگزگ Trevita نقره‌ای رنگ دارند. لغت Trevita در زبان سوئدی به معنای "سه سفید" است و نمادی است از درخشش 2.21 میلیون دلاری بدنه کامپوزیتی با پرداخت نقره‌ای-سفید و این واقعیت که فقط سه دستگاه از آن ساخته خواهد شد. بنا به گفته مجله Forbes، از میان خودروهای گران قیمتی که مجوز عبور و مرور در خیابان را دارند، کوئینگزگ Trevita خودرویی است که بسیاری افراد هرگز آن را نخواهند دید، چه رسد به این که آن را برانند. سرعت این خودرو دو نفره که سقف سخت آن برداشته می‌شود، به 402 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. قدرت موتور آن به اندازه قدرت موتور بوگاتی ویرون است ولی وزن آن نصف وزن بوگاتی است. این خودرو به سیستم نظارت بر تایرها، دوربین دید عقب، پنل ابزار chrono و سیستم کنترل آب و هوا مجهز است و با اتانول هم کار می‌کند. کار کردن با اتانول مزیت خوبی است چون با صفر تا صد 2.9 ثانیه‌ای به نظر می‌رسد این بچه واقعاً حریص بنزین است.


منبع

Discovery



1car.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد