موردی که برای خودرو شخصی اینجانب در خصوص مزیت های لاستیکهای تیوبلس در مقایسه با لاستیکهای تیوپ دار اتفاق افتاد باعث انعکاس این تجربه به سایر دوستان شد.
چند ماه قبل با خودرو شخصی خود در حرکت بودم. احساس اینکه یکی از چرخها کم باد است باعث توقف خودرو گردید.یکی از چرخهای جلو به شدت کم باد شده بود بطوریکه گیج باد فشار را 15PSI نشان می داد.چرخ مذکور به دلیل اینکه قبلاٌ به دلیل پنچری از دیواره جانبی لاستیک دیگر امکان پنچری تیوبلس آن نبود مجبور به استفاده از تیوپ با توجه به نوبودن لاستیک شده بودم. عدم موقعیت مناسب پارک برای تعویض چرخ واصرار همراهان باعث شد تا یک مسافت 3کیلومتری را حداکثر با سرعت 50کیلومتربر ساعت به منظور ایمنی بیشتر وحفاظت از لاستیک طی نمایم.
پس از رسیدن به مغازه پنچرگیری متأسفانه لاستیک به حدی گرم شده بود که به راحتی گرمای آن از نیم متری همراه با بوی سوختگی احساس می شد.گرمای لاستیک به حدی بود که......
تماس دست با سطح لاستیک بیش از چند ثانیه امکان پذیر نبود.پس از جدا کردن لاستیک از رینگ،تیوپ از 20نقطه حالت گزیدگی از طرف لاستیک پیدا کرده بود و دیگر امکان استفاده از آن امکان پذیر نبود.شکی نبود علیرغم اینکه با سرعت پایینی حرکت کرده بودم طی مسافت بیشتر باعث ترکیدگی تیوپ ولاستیک می گردید.لذا اهمیت تنظیم باد وعدم استفاده حدالامکان ازتیوپ مشخص می گردد .لذادر صورت شرایط خاص واضطراری درصورت استفاده از تیوپ چرخ مذکور را برای زاپاس قرار دهید.
در خودروهای امروزی به دلیل استفاده رانندگان از سرعت های بالا(بیش از 100 کیلومتر در ساعت) علاوه بر تیوبلس شدن چرخها ارتفاع دیواره جانبی لاستیکها نیز کاهش یافته است. علت آن برای جلوگیری از انعطاف زیاد لاستیک و گرم شدن آن است. در صورتیکه ارتفاع لاستیک زیاد باشد حرکت لایه های لاستیک باعث گرم شدن لاستیک می گردد.
چند پیشنهاد
سلام
وب سایت خوبی دارید
من وب شما را لینک کردم شما هم وبلاگ منا با نام ازشیرمرغ تا جون آدمیزاد
لینک کنید
ممنون
سلام عزیزم . لینک شدین ممنون