ماشین سوار - جدیدترین اخبار ماشین های داخلی و خارجی

ماشین سوار - جدیدترین اخبار ماشین های داخلی و خارجی

اخبار ، اطلاعات و مشخصات فنی تمامی خودروهای داخلی و خارجی
ماشین سوار - جدیدترین اخبار ماشین های داخلی و خارجی

ماشین سوار - جدیدترین اخبار ماشین های داخلی و خارجی

اخبار ، اطلاعات و مشخصات فنی تمامی خودروهای داخلی و خارجی

بایک سابرینا

  

این روزها دیار خودرو سخت مشغول تبلیغ جدیدترین محصول خود به نام سنوا (Senova) است و آن را با شعار "خودرویی که هنوز ندیده‌اید" معرفی می‌کند. اما گویا دیار خودرو تمامی مهره‌های خود را در این تبلیغات رو نکرده و اگر به سایت این شرکت بروید متوجه خواهید شد که به غیر از سنوا، خودرو سابرینا نیز در حال پیش فروش شدن است آن هم در مدل‌های سدان و هاچ‌بک. در این مقاله می‌خواهیم کمی در مورد این خودرو توضیح دهیم تا متوجه شویم که چینی تازه واردی که قرار است حدود 2 تا 3 ماه آینده خیابان‌های کشور را لمس کند دارای چه ویژگی‌هایی است.
سابرینا در حقیقت یکی از محصولات شرکت BAIC چین است و با پیشرانه‌های 1.3 و 1.5 لیتری عرضه شده که همگی آن‌ها پیشرانه‌های میتسوبیشی هستند. دیار خودرو برای بازار داخل تنها پیشرانه 1.5 لیتری را انتخاب کرده که در این مدل سابرینا به یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه مجهز شده و می‌تواند حداکثر 112 اسب‌بخار در 6000 دور در دقیقه و 143 نیوتن‌متر در 4300 دور در دقیقه تولید کند. این خودرو که دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 است به کمک گیربکس خودکاری که روی آن نصب شده در هر 100 کیلومتر به 7.1 لیتر سوخت نیاز دارد که شاید بگویید برای یک خودرویی با پیشرانه 1.5 لیتری کمی زیاد به نظر می‌رسد.
از نظر ظاهر نیز اگرچه سابرینا در مقایسه با دیگر هم‌وطنی‌های خود نمره نسبتا خوبی می‌گیرد اما کاملا واضح است که این خودرو (مخصوصا مدل هاچ‌بک) کپی مرسدس‌بنز کلاس B مدل 2009 است و طراحی جلو، عقب و خطوط کناری پرواضح از روی کلاس B برداشته شده است.
متاسفانه مشخص نیست که این خودرو با چه امکاناتی به بازار ایران قدم می‌گذارد اما احتمالا تجهیزاتی مانند سانروف، چراغ‌های مه‌شکن جلو، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، سیستم صوتی مجهز به صفحه نمایش، سنسور پارک و ترمزهای ABS، EBD و BA روی این خودرو نصب شده‌اند.
اما می‌رسیم به قیمت سابرینا، اینطور که در سایت رسمی شرکت دیار خودرو درج شده، سابرینا در مدل صندوقدار 53 میلیون و 900 هزار تومان و در مدل هاچ‌بک 500 هزار تومان ارزان‌تر یعنی 53 میلیون و 400 هزار تومان قیمت دارد و هم‌اکنون دیار خودرو مشغول پیش فروش آن به صورت تحویل 90 روزه است. در این شرایط سود مشارکت 20 درصد اعلام شده و مبلغ پیش پرداخت 30 میلیون تومان ذکر شده است.
اگرچه سابرینا با قیمتی حدود 54 میلیون تومان بسیار ارزان‌تر از دیگر محصولات دیار خودرو است اما برای یک سدان چینی شاید هنوز هم گران به نظر برسد. نکته‌ای که ممکن است بعضی خریداران را از خرید خودروهای داخلی منصرف کند و آن‌ها را به سوی سابرینای چینی سوق دهد، علاوه بر چهره جدید و سطح امکانات، گیربکس خودکار آن است که در این رنج قیمت به راحتی نمی‌توان یک سدان با گیربکس خودکار تهیه کرد و برای کسانی که رانندگی راحت در شهر را در اولویت قرار داده‌اند، گزینه مناسبی به نظر می‌رسد.

تاریخ: 1392/9/16

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد