ماشین سوار - جدیدترین اخبار ماشین های داخلی و خارجی

ماشین سوار - جدیدترین اخبار ماشین های داخلی و خارجی

اخبار ، اطلاعات و مشخصات فنی تمامی خودروهای داخلی و خارجی
ماشین سوار - جدیدترین اخبار ماشین های داخلی و خارجی

ماشین سوار - جدیدترین اخبار ماشین های داخلی و خارجی

اخبار ، اطلاعات و مشخصات فنی تمامی خودروهای داخلی و خارجی

ورود به کوچه ها و تعویض سریع دنده ها

در ورود به کوچه سعی کنید قبلش حداکثر دنده 2 باشه. قبل از رسیدن به کوچه ، با ترمز سرعت رو بسیار کم کنید. حالا در بدو ورود هستیم. اینجا کلاچ رو تا ته بگیرید و خلاص کنید. سعی کنید سرعت رو با ترمز کنترل کنید. با باقیمانده سرعت آروم و نرم بپیچید و وقتی اتومبیل صاف شد، دنده رو یک کنید و مثل حالت معمول حرکت کنید.



نکته: وقتی کمی حرفه ای تر شدید، در هر حالتی می تونید دنده رو عوض کنید. مثلاً وقتی دارید رمان رو می پیچونید و ماشین خلاصه، دنده رو میشه بزنید یک و بعد از صاف شدن فرمان نیم کلاچ کنید و حرکت کنید. اما در حال حاضر بهتره بهمین روش عمل کنید تا دستتون راه بیفته.

وقتی صدای موتور جوریه که باید دنده رو ببریم بالا ولی ...........


  

از طرف دیگه تو شرایطی هستیم که باید سرعت بیاد پایین باید چه عکس العملی نشون بدیم؟


در این حالت گاز ندید تا سرعت کم بشه. توجه کنید ماشین توی دنده ست و هیچ پایی روی پدال فشار نمیاره. فقط ماشین داره با سرعت قبلی که رو به کم شدنه حرکت می کنه. اگر نیاز بود که بیشتر سرعت کم بشه، می تونید ترمز کنید و کلاچ رو هم تا ته بگیرید.



نکته: گاهی میشه هم گاز نداد و هم کلاچ رو تا ته گرفت . گرفتن کلاچ تا ته برای موقعیه که کمتر از حالت رها کردن پدال گاز، بخواید سرعت کم بشه. چون به هر حال وقتی ماشین تو دنده ست، موتور باعث کاهش سرعت میشه. حالا وقتی کلاچ رو بگیرید، موتور از دور خارج میشه و سرعت اتومبیل فقط با اصطکاک چرخ ها با جاده کاهش پیدا می کنه. در سر پایینی اکیداً توصیه میشه برای ترمز کردن، کلاچ رو نگیرید و بگذارید اتومبیل توی دنده باشه و بعد ترمز بگیرید که هم موتور و هم ترمز ها باعث کاهش سرعت بشه و کنترل بیشتری روی چرخ ها داشته باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد