ماشین سوار - جدیدترین اخبار ماشین های داخلی و خارجی

ماشین سوار - جدیدترین اخبار ماشین های داخلی و خارجی

اخبار ، اطلاعات و مشخصات فنی تمامی خودروهای داخلی و خارجی
ماشین سوار - جدیدترین اخبار ماشین های داخلی و خارجی

ماشین سوار - جدیدترین اخبار ماشین های داخلی و خارجی

اخبار ، اطلاعات و مشخصات فنی تمامی خودروهای داخلی و خارجی

دلایل خرید اپلیکیشن Waze توسط گوگل


  

گمان می‎رود گوگل با خرید اپلیکشن Waze که بر اساس نقشه‎های اجتماعی و ترافیکی کار می‎کند، قصد دارد تا امپراطوری خود را گسترش دهد.


ممکن است Waze را یک اپلیکیشن GPS هوشمند به شمار بیاورید ولی خیلی زود متوجه خواهید شد که این برنامه کاربردی به شما کمک خواهد کرد که سفری راحت‎تر و قابل تحمل داشته باشید. این اپلیکشن حدود 50 میلیون کاربر دارد که اطلاعاتی همچون ترافیک و یا قیمت بنزین را به صورت داوطلبانه به اشتراک می‎گذارند که لحظه به لحظه نیز به روز رسانی میشود. این اپلیکیشن اجتماعی که بی ارتباط با برنامههای مسیریابی تلفن همراه نیست، مورد توجه گوگل قرارگرفته است. به لطف Waze، گوگل مپ نیز اجتماعی می‎شود و یا حداقل گمان می‎رود که بشود!





معاون بخش زمین‎شناسی گوگل (Brian McClendon) گفته است که کاربران این اپلیکیشن، رانندگان خسته از ترافیک هستند که قصد دارند با همکاری یکدیگر، هر روز بهترین مسیر رفت و آمد میان منزل تا محل کارشان را بیابند. این ادعا حاکی از آن است که قرار است تا اطلاعات ترافیکی به صورت یکپارچه مورد استفاده قرار بگیرد ولی هنوز معلوم نیست به چه صورت. در نهایت، گمان می‎رود که نقشه‎های گوگل در زمینه ترافیک هوشمندتر خواهند شد و این بدان معناست که شما نیز هوشمندتر عمل خواهید کرد. با استفاده از Waze شما خواهید فهمید که کدام بزرگراه ترافیک سنگین دارد و این برنامه در کنار مسیریابی هوشمند گوگل به شما این امکان را می‎دهد تا مسیر بین محل کار تا منزل خود را سریع‎تر از قبل طی کنید البته به شرط این‎که بقیه افراد نیز مسیر انتخابی شما را برای فرار از ترافیک، انتخاب نکرده باشند. در طی هفته‎های گذشته جنگی بر سر خرید Waze بین فیسبوک و گوگل وجود داشت که پیروز میدان نبرد تکنولوژی گوگل بود و شایعاتی مبنی بر تمایل Apple برای خرید Waze به گوش می‎رسید.





آرزوی Waze برای تبدیل شدن به اپلیکیشن جهانی مکان‎یابی (GPS)، در سایه گوگل محقق خواهد شد و کاربران زیادی را از گوگل مپ به سوی خود خواهد کشاند. درخور توجه است که گوگل با استفاده از اطلاعات ترافیکی این اپلیکیشن در صدد ارتقاء فن‎آوری خود است. البته از برخی جهات گمان می‎رود که غول دنیای تکنولوژی در صدد است تا این انجمن را در گوگل پلاس متمرکز کند و با ثبت آگهی‎های شخصی  افراد را به سمت استفاده از دیگر محصولات کمپانی همچون Google Docs و YouTube سوق دهد. ولی تا آن زمان به نظر میرسد که گوگل قصد دارد تا کاربران را در استفاده از این برنامه آزاد بگذارد و شما را از ترافیک برهاند!


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد