شرکت خودروسازی استون مارتین قصد دارد با مدل نمونه رپید S هیدروژنی در مسابقات 24 ساعته زوریخ شرکت کند. این شرکت میخواهد اولین مدلی را روانه یک مسابقه اتومبیلرانی کند که بدون تولید هیچ آلایندهای یک دور را در جریان مسابقه کامل کند. این مدل اولین خودروی هیدروژنی خواهد بود که در مسابقهای بینالمللی شرکت میکند.
رپید S برای تولید نیروی محرکه از یک موتور 12 سیلندر خورجینی 6 لیتری به همراه توربوشارژر دوگانه کمک میگیرد، موتوری که میتواند هم به صورت جداگانه از بنزین و هیدروژن خالص استفاده کند و یا ترکیبی از هر دو را به کار بگیرد. برای عملی کردن طرح ساخت این موتور، شرکت استون مارتین یک ریل سوخت هیدروژن، باک و یک سیستم مدریت کاملاً جداگانه موتور را در خودرو تعبیه کرده است.
باکها از فیبر کربن بسیار سخت ساخته شدهاند و چهار کپسول تعبیه شده توانایی ذخیره 0.453 کیلوگرم را دارند. همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید، دوعدد از این کپسولها در نزدیکی راننده قرار دارند، در حالی که دو کپسول دیگر در صندوق خودرو جای گرفتهاند. شاید ساخت خودروهای هیدروژنی پروژهای موفقتر از ساخت خودروهای الکتریکی باشد.