X
تبلیغات
رایتل


  

شرکت خودروسازی استون مارتین قصد دارد با مدل نمونه رپید S هیدروژنی  در مسابقات 24 ساعته زوریخ شرکت کند. این شرکت می‎خواهد اولین مدلی را روانه یک مسابقه اتومبیل‎رانی کند که بدون تولید هیچ آلاینده‎ای یک دور را در جریان مسابقه کامل کند. این مدل اولین خودروی هیدروژنی خواهد بود که در مسابقه‎ای بین‎المللی شرکت می‎کند.


رپید S برای تولید نیروی محرکه از یک موتور 12 سیلندر خورجینی 6 لیتری به همراه  توربوشارژر دوگانه کمک می‎گیرد، موتوری که می‎تواند هم به صورت جداگانه از بنزین و هیدروژن خالص استفاده کند و یا ترکیبی از هر دو را به کار بگیرد. برای عملی کردن طرح ساخت این موتور، شرکت استون مارتین یک ریل سوخت هیدروژن، باک و یک سیستم مدریت کاملاً جداگانه موتور را در خودرو تعبیه کرده است.





باک‎ها از فیبر کربن بسیار سخت ساخته شده‎اند و چهار کپسول تعبیه شده توانایی ذخیره 0.453 کیلوگرم را دارند. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‎کنید، دوعدد از این کپسول‎ها در نزدیکی راننده قرار دارند، در حالی که دو کپسول دیگر در صندوق خودرو جای گرفته‎اند. شاید ساخت خودروهای هیدروژنی پروژه‎ای موفق‎تر از ساخت خودروهای الکتریکی باشد.


نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
ایمیل :
وب/وبلاگ :