ماشین سوار - جدیدترین اخبار ماشین های داخلی و خارجی

ماشین سوار - جدیدترین اخبار ماشین های داخلی و خارجی

اخبار ، اطلاعات و مشخصات فنی تمامی خودروهای داخلی و خارجی
ماشین سوار - جدیدترین اخبار ماشین های داخلی و خارجی

ماشین سوار - جدیدترین اخبار ماشین های داخلی و خارجی

اخبار ، اطلاعات و مشخصات فنی تمامی خودروهای داخلی و خارجی

تویوتا سه چرخ


  


هم اکنون وقت سه چرخه‎هاست که در حرکتی نوآورانه پا به عرصه دنیای فن‎آوری خودرو بگذارند. پس از تجربه شرکت رنو در ساخت یک چهار چرخ الکتریکی دو نفره به نام Twizzy، اکنون نوبت تویوتا است تا با ایده‎ای خلاقانه پا در عرصه ساخت موتورسیکلت‎های الکتریکی بگذارد. این روزها تویوتا یک سه چرخه الکتریکی جمع و جور با ظرفیت دو سرنشین به نام i-ROAD ساخته است که با وجود داشتن تمام امکانات یک خودروی الکتریکی، ظاهر آن هنوز با یک موتورسیکلت فرقی ندارد. این موتورسیکلت مفهومی که آمده است تا صنعت حمل و نقل را دگرگون کند، هم اکنون در هشتاد و سومین نمایشگاه ژنو سوئیس رونمایی شده است.








1Carتویوتا از تکنولوژی‎های روز دنیا استفاده کرده است تا نهایت تعادل و پایداری را در این سه چرخه فراهم کند. به گونه‎ای که سر پیچ‎ها یا هنگام گذر از سطوح ناهموار، با کم‎ترین میزان ناپایداری و بیش‎ترین تعادل نسبت به زاویه گردش و سرعت حرکت بتواند دور بزند. جالب است بدانید که i-ROAD با داشتن سنسور ژیروسکوپ، هرگز واژگونی را تجربه نخواهد کرد و از پیچ‎ها و گردنه‎های خطرناک به راحتی دور خواهد زد.








گفتنی است، قسمت جلوی این وسیله نقلیه بر روی دو چرخ و قسمت عقب آن بر روی یک چرخ قرار گرفته است. طول، ارتفاع، و فاصله محور جلو تا عقب آن به ترتیب 2350، 1445، 1700 میلی‎متر است. به گفته شرکت خودروسازی تویوتا، عرض این سه چرخه 850 میلی‎متر است که بیش‎تر از عرض یک موتور نیست. بنابراین، می‎تواند قدرت مانور زیادی در خیابان‎های شلوغ، پارک کردن، و دور زدن‎های با حداقل شعاع سه متر داشته باشد.






در ساخت این زیبای ژاپنی که دیفرانسیل جلو است، از دو موتور 2 کیلوواتی استفاده شده است که می‎تواند رانندگی بدون انتشار هیچ آلایندگی را تا مسافت 50 کیلومتر پشتیبانی کند. گفته شده است، باتری آن را می‎توان با استفاده از برق خانگی در مدت زمان سه ساعت شارژ کرد.






اگرچه i-ROAD عرض باریکی دارد و تقریباً شبیه موتورسیکلت‎های معمولی است، اما برای استفاده از آن در سطح شهر، نیازی به کلاه ایمنی یا گواهی‎نامه موتور نیست. گذشته از همه این‎ها، آن‎چه که همه شما را حیرت زده خواهد کرد این است که بدنه این سه چرخه ضدآب است و طراحی داخلی آن دقیقاً مشابه یک خودرو است و تقریباً بیش‎تر امکانات یک ماشین اعم از نورپردازی فضای داخل کابین، سیستم گرمایشی، سیستم صوتی، و اتصال بلوتوث را دارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد