ماشین سوار - جدیدترین اخبار ماشین های داخلی و خارجی

ماشین سوار - جدیدترین اخبار ماشین های داخلی و خارجی

اخبار ، اطلاعات و مشخصات فنی تمامی خودروهای داخلی و خارجی
ماشین سوار - جدیدترین اخبار ماشین های داخلی و خارجی

ماشین سوار - جدیدترین اخبار ماشین های داخلی و خارجی

اخبار ، اطلاعات و مشخصات فنی تمامی خودروهای داخلی و خارجی

اولین سوپرخودروی پرقدرت الکتریکی


  


هم‎چنان از گوشه و کنار می‎شنویم که ماشین‎بازهای حرفه‎ای و طرفداران خودروهای اسپرت هنوز روی خوشی به ماشین‎های الکتریکی نشان نمی‎دهند. کارشناسان، علت این امر را ناشی از بی‎صدا بودن سیستم موتوری آن‎‏ها می‎دانند؛ چراکه اعتقاد اسپرت سواران بر این است که ماشین‎سواری با یک اتومبیل ساکت هیچ لطفی ندارد. با وجود همه این بحث‎ها، اخیراً یک شرکت اسپانیایی به نام "Applus Idiada" اقدام متفاوتی در این زمینه کرده است که نظر همه را تحت شعاع قرار خواهد داد. این شرکت با ساخت یک سوپرخودروی تماماً الکتریکی به نام Volar-e حرف‎های جدیدی برای ماشین‎بازها دارد. خودرویی که با همکاری شرکت Rimac Automobili سازنده خودروی وحشی الکتریکی مفهومی Rimac چشم به جهان گشوده است.





در Volar-e مجهز به سیستم گیربکس چهار چرخ متحرک (AWD)، یک موتور الکتریکی مجزا روی هر چرخ نصب شده است که در مجموع نیرویی معادل 1,000 اسب بخار و گشتاور 1,000 نیوتن متر تولید می‎کنند.


نیروی محرکه این موتورها از یک پکیج باتری 38 کیلووات ساعتی تأمین می‎شود که فقط به 10 تا 15 دقیقه زمان نیاز دارد تا با استفاده از یک شارژر ولتاژ بالای سریع، شارژ و قابل استفاده مجدد شود. محدوده مسافتی که با این میزان شارژ می‎توان طی کرد، مشخص نشده است. اما مشابه همه خودروهای الکتریکی، الگوی رانندگی و شرایط جاده‎ای بر روی مقدار شارژ مصرفی در یک مسافت مشخص تأثیر می‎گذارد.


برای این خودرو بسته به نحوه رانندگی و شرایط جاده، 4 وضعیت رانندگی در نظر گرفته شده است. به ادعای شرکت سازنده Volar-e، کارایی این خودرو فوق‎العاده و شگفت‎انگیز است. شتاب 0 تا 100 این سوپرخودروی الکتریکی چیزی در حدود 3.4 ثانیه است.


اگرچه حداکثر سرعت این سوپرخودرو 300 کیلومتر بر ساعت است، اما گفته شده است که این عدد برای یک خودروی چهار چرخ متحرک که گشتاوری معادل 1,000 نیوتن متر دارد، خیلی کم است. سوپراسپرت Volar-e در حال حاضر مراحل آزمایشی خود را طی می‎کند و فعلاً اطلاعات بیش‎تری راجع به آن منتشر نشده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد