ماشین سوار - جدیدترین اخبار ماشین های داخلی و خارجی

ماشین سوار - جدیدترین اخبار ماشین های داخلی و خارجی

اخبار ، اطلاعات و مشخصات فنی تمامی خودروهای داخلی و خارجی
ماشین سوار - جدیدترین اخبار ماشین های داخلی و خارجی

ماشین سوار - جدیدترین اخبار ماشین های داخلی و خارجی

اخبار ، اطلاعات و مشخصات فنی تمامی خودروهای داخلی و خارجی

شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام گواهینامه 1392

بازدیدکنندگان عزیزم سلام . من مهران هستم متولد 11 تیر 1374 و آخرای ماه شهریور 1392 واسه ثبت نام توی آموزشگاه رانندگی و گرفتن گواهینامه اقدام کردم .


شرایط و مدارکی که لازم هست رو اینجا مینویسم شاید به درد کسی بخوره و از تجربه های من استفاده کنه . تصمیم دارم هر جلسم رو بیام مرحله به مرحله و کامل اینجا توضیحش بدم که چیکارا کردیمو چیا یادمون دادن


ادامه مطلب رو بخونین  ....


 

 

خب ! شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام در آموزشگاه رانندگی و دریافت گواهینامه (من ساکن بندرعباس هستم و اینا واسه اینجاست تو تاریخ 27 شهریور 1392 در آموزشگاه معجزه شهر بندرعباس و ممکنه از اون تاریخ به بعد شرایط و پول و ایناش عوض شده باشه!!) :


1. کارت پایان خدمت یا گواهی اشتغال به تحصیل : من دانشجو رشته الکترونیک همین شهر هستم و واسه کاردانی میخونم کلی هم دردسر کشیدم تا تونستم گواهی اشتغال به تحصیلمو به تایید برسونم . اول از همه باید برید دانشگاه فرم دریافت گواهی اشتغال به تحصیلو پر کنید و تحویل مسئولش بدین و امضا بازیا و اینا و آخرش یه همچین کاغذی میدن بهتون :





البته این همه امضاها و خط خطی هایی که میبینین روشه ، وقتی کاغذو از دانشگاه میگیرین روش نیست !!!! و واسش کلی خون دل خوردم که واستون همشو توضیح میدم.


خب وقتی کارتون با دانشگاه تموم میشه و کاغذو میگیرین (اینجارو خوب گوش کنین و به ترتیب انجام بدین چون من دقیقا همشونو برعکس انجام دادم و راهم 100 برابر شد) ((قبل از همه اینا باید یکی دو روز قبلش یا کلا قبلا تر واسه معافیت تحصیلیتون اقدام کرده باشین و توی پلیس +10 تاییدش کرده باشین)) اول از همه باید ببرینش نظام وظیفه تا تاییدش کنه و بعدازینکه تاییدش کرد ببرینش راهنمایی و رانندگی تا تاییدش کنه و بعد اینا با بقیه مدارک میرین آموزشگاه رانندگی یی که میخواین ثبت نام کنین.


خب این اولین مدرکش بود که واسه من 3 روز طول کشید !!!! البته فقط واسه آقایونه و خانوما ازین دردسرا ندارن !


2. 2 تا کپی کارت ملی و 2 تا کپی شناسنامه


3. 6 تا عکس 3 در 4 سیاه و سفید که خیلی بیریخت میشه .


4. یه پوشه سبز ((بازم میگم اینایی که میگم واسه من اینجوری بوده ها ممکنه تو هر شهر یا هر آموزشگاه فرق داشته باشه))


5. یک هزار تومن به حساب وزارت دارایی


500 تومن به حساب شهرداری بندرعباس


10 هزار تومن به حساب وزارت کشور


8 هزار تومن به حساب شرکت پژوهش و توسعه ناجی


و 173000 تومن به حساب رییس آموزشگاه رانندگی یی که میخواین ثبت نام کنین



6. گروه خونی به طور مستند : که از یه آزمایشگاهی میرین میگیرین . دردشم زیاد نی . اینم عکس کاغذی که آزمایشگاه داد بهم : (( 9000 تومن پولش شد )) البته به O+ بودنش می ارزید





همونطور که میبینین آدم باهوشی هستم و گروه خونیمم O+

هست  .

تازه ماه تیری هم که هستم دیگه بفهمین چه گلی ام .


7. معاینه چشم : که خود آموزشگاه بهتون جاهای معتبرو معرفی میکنه و آدرسشونو میده بهتون . من رفتم 14800 تومن ازمون گرفتن و معاینه چشمو که انجام داد یه دونه بشین پاشو بهم داد و گفت دستتو بزار رو سرت  . سرتو بچرخون سمت چپ . بچرخون راست !!! و روی انگشنای پا و روی پاشنه گفت که وایسم و آخرش تایید کرد و کاغذشو داد بهمون که ببریم آموزشگاه . خدارو شکر مشکلی نداشتم .

دیگه شرمنده ازون کاغذه عکس ندارم الان دست آموزشگاس.


خب همه ی این مدارکو میبرین آموزشگاه و بقیش توی پست بعدی هستش میتونین ببینینش . + عکس
 
خب اینایی که گفتم مربوط به تاریخ 27 شهریور 1392 در شهر بندرعباس بود ادامه ماجرا توی پست بعدی .... !


واسه دیدن پست بعدی و ادامه ماجرا و 5 جلسه آیین نامه اینجا کلیک کنید


نظرات 2 + ارسال نظر
amir سه‌شنبه 10 آذر 1394 ساعت 21:55

خیلی به دردم خورد

سجاد دوشنبه 2 تیر 1393 ساعت 05:54

سلام این شماره منه ازتون خیلی سوال دارم اگه میشه ی پیام بدین ازتون بپرسم در مورد مدارک مورد نیازه
09176028647

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد